WEEK 30&31: Bodrum (+ tips)

Hey, hoi, hallo. Long time no see, maar eerder heb ik al bekend dat ik nou niet echt zo goed bezig ben met bloggen tijdens de vakantie. Ook niet met mensen terugappen etcetera, maar dat terzijde. Wat je nog tegoed hebt: het weekoverzicht van week 30 en 31. Dit waren de weken dat wij op vakantie waren in Bodrum, dus dit weekoverzicht zal voornamelijk daarover gaan!

Ons hotel in Bodrum

Nieuw dekbedovertrek van Primark

De maandag van week 30 was alweer 20 juli. Op dinsdag zouden we pas heel laat vliegen, dus maandag koffer inpakken was nog wat vroeg. We besloten maar even naar Zoetermeer te rijden om wat laatste dingetjes voor de vakantie te scoren. Zoetermeer is niet heel gezellig, maar het centrum is wél ideaal: gratis parkeren, genoeg winkels (ook een Primark!) en wat rustiger dan andere steden.

Zonsondergang in Bodrum
Strand van Bodrum

Dinsdag hebben we onze koffers ingepakt en rond 17 uur gegeten, want rond 17.30 uur zouden R. zijn ouders ons komen ophalen. Rond 18.30 uur waren we op Schiphol, 20.30 uur het vliegtuig in en rond 00.45 uur plaatselijke tijd (uurtje later) waren we in Bodrum, Turkije! Midden in de nacht kwamen we dus aan in ons hotel. En tja… wat hebben we daar gedaan?! We hebben vooral genoten van een heerlijke zonvakantie, elke dag +- 35 graden, lekker uit eten ’s avonds.

Strand van Türgütreis
In één de baaien tijdens het dagje op de boot

De maandag erop hebben we een dagje getourd met de auto, en afgelopen woensdag hebben we een dagje op de boot gebivakkeerd. Verder: gezond, gelezen, veel water gedronken, gezwommen, geslapen, gegeten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik even moest wennen aan het niksdoen… maar zodra je daaraan gewend bent, heerlijk voor zo’n weekje!

Samen op de boot
En zo ben je weer thuis...
En zo ben je weer thuis…

Afgelopen vrijdag gingen we weer naar huis. Om 12 uur moesten we uitchecken, dus om 11 uur wilden we gaan douchen… konden we de kamer niet meer in. Op de een of andere manier was het slot erin gevallen, en kregen we de deur met geen mogelijkheid meer open. Gelukkig konden we op tijd de kamer in, douchen, uitchecken en op dat moment werden we ook opgehaald om naar de luchthaven te gaan (ideaal!). Rond 15 uur verlieten we Turkije, om rond 17.30 uur Nederlandse tijd weer op Schiphol te landen. Rond 19 uur waren we thuis… honger… dus aan de pizza, haha.

Op naar het feestje van mijn tante!

Zaterdag hadden we gelijk alweer een feestje, omdat mijn tante 50 is geworden. Zondag zijn we even langs opa & oma gereden, om daarna te BBQ’en bij R. zijn ouders. Vanavond eten we weer gezond…

Voordeel aan weer thuis zijn: lekkere koffie

Last but not least, tips voor Bodrum:

• Wij hadden een hotel zonder all inclusive, en dat beviel ons prima! Het eten schijnt toch niet overal zo goed te zijn, en daarbij trekt Bodrum wel veel Nederlands aan (waaronder de echte ‘Turkijetokkies’), waar je wat minder ‘last’ van hebt in een kleiner hotel.
  • In Bodrum heb je ontzettend veel restaurantjes. Wij hebben op tripadvisor gekeken, en een aantal van deze restaurantjes bezocht. Over het algemeen eet je samen voor 20-30 euro. Aanraders zijn: Arka (pizzeria), Otantik & Breeze (aan het strand)
  • ’s Avonds kun je eten aan het strand, maar overdag hebben deze restaurants hier strandbedjes staan. Meestal kun je hier gratis (!) de hele dag liggen, wij namen gewoon 1 drankje op een dag.
  • Wij hebben een excursie genomen bij onze reisorganisatie, maar achteraf hadden we deze beter zelf kunnen boeken bij één van de standjes in Bodrum. Dat het veilig is om bij je eigen reisorganisatie te boeken is prima, maar niet als prijzen 3 à 4x hoger liggen dan bij de rest.
  • Huur een auto. Bodrum ligt op een schiereiland, dus qua verkeer valt het echt reuze mee. Een rondje schiereiland kun je makkelijk in een dag doen, met in allerlei plaatsjes een stop voor een drankje of een duik in de zee.